czwartek, 29 sierpnia 2013

Cydr Lubelski

Dostrzeżony w Tesco, kupiony w Auchan, cena 9,90 za litr - Cydr Lubelski - szumnie zapowiadany jako ten, który ma stworzyć wzorzec polskiego cydru. Na każdym kroku powtarzam, że moje chamskie podniebienie wiele zniesie i na pewno nie dostrzega subtelnych niuansów smakowo - zapachowych, którymi zachwycają się eksperci i smakosze, ale to już zbyt wiele nawet dla mnie.
Długo spieraliśmy się z żoną co do tego czym Lubelski smakuje - ona obstawiała polopirynę, ja po długim zastanawianiu się, wąchaniu oraz zapoznaniem się z etykietką (na której są w zasadzie same bzdury i prawie żadnych informacji) stawiam na siarkę. Przez moment, gdzieś między drugim a trzecim łykiem, miałem jeszcze ulotne skojarzenie z zielonymi jabłkami Granny Smith  (a raczej ich skórką) - które chyba nawet znajdują się na etykiecie - ale po czwartym mi przeszło.
Więcej nie ma co pisać - zapłaciłem za niego podwójnie - pierwszy i ostatni raz i chcę o nim jak najszybciej zapomnieć (a zostało mi niestety jeszcze 1/3 butelki na jutro).
Pocieszające, że nie tylko ja mam takie odczucia Inna recenzja


5 komentarzy:

  1. nie wiem jakie masz doswiadczenie w cydrach, ale ten w sumie był nienajgorszy bym powiedział 5,5-6/10. Z tego co pamietam to ostatnio piłem jeszcze green mill cider 6,5/10, i firmy stassen ( kupiony w piotrze i pawle) i ten goraco polecam 8/10 - jak na mój gust troche za słodki

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkie swoje doświadczenia cydrowe dokumentuje na blogu - trochę już się ich zebrało. Nie ukrywam, że zdecydowanie bliżej mi do cydrów w stylu normandzkim niż angielskich. To co w Polsce kupuje to niestety smakuje zazwyczaj jak alkoholizowana lemoniada - zdecydowanie Stassen, był chlubnym wyjątkiem - http://tanie-pijanie.blogspot.com/2013/03/cydrowa-niespodzianka.html

    OdpowiedzUsuń
  3. mi tam smakuje. Nie porównuję go z innymi cydrowymi wyrobami, bo się nie znam, ale chętnie się go jeszcze napiję, jakoś lepiej mi podchodzi niż Somersby czy oklepany Redds

    OdpowiedzUsuń
  4. Redds czy Somersby to napoje piwne - przy cydrze stać nie powinny nawet, podobnie zresztą moim zdaniem jak Lubelski, ale jeśli ci smakuje to OK. Polecam Stassena bo był najsmaczniejszy z cydrów, które piłem w Polsce albo Green Mill Cider - bo też jest całkiem całkiem.

    OdpowiedzUsuń
  5. 38 year-old Dental Hygienist Florence Cooksey, hailing from Nova Scotia enjoys watching movies like Galician Caress (Of Clay) and Board sports. Took a trip to Fernando de Noronha and Atol das Rocas Reserves and drives a Ferrari 330 P3. zobacz

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...