sobota, 17 listopada 2012

Beaujolais Nouveau

W tym roku postanowiliśmy zapoczątkować nową świecką tradycję i celebrować u nas Święto Wina - Beaujolais Nouveau. Na tą okazję zaopatrzyliśmy się w wino Joseph Drouhin i zaprosiliśmy kilku znajomych na kosztowanie wyrobów Piwinic Redutowych. 15 listopada miał być też kresem mojego eksperymentu z WOW i zaprezentowaniem go szerszej publiczności.
Kupione Beaujolais Nouveau okazało się naprawdę niezłe - jeśli pamiętać że to beaujolais. Ładny kolor, niezły zapach, trochę cierpkie i kwaśne, ale z wyczuwalną nutą porzeczek i czegoś co ja bym zidentyfikował jako rozpuszczalnik. Opis jak widać nie bardzo przychylny, ale całość wina została bez wstrętu wypita. Już rok temu brałem beaujolais tego producenta i również było dobre więc chyba mogę polecić. W Warszawie do kupienia w sklepach La Vinotheque 37 zł za butelkę - oczywiście obiektywnie to wino nie jest warte takiej ceny, ale czego się nie robi w święta :D



Drugim smaczkiem wieczoru była degustacja Wurzel Orange Wine. Tu sprawa wisiała do ostatniego momentu na włosku, ale po kolei. Niestety do mojego wylotu na urlop wino nie zakończyło pracy. Zrzuciło sporo osadu, ale bulkało wciąż żywo więc postanowiłem je zostawić (z perspektywy to był raczej błąd). Po powrocie, szybkie zlanie - zasiarkowałem dodałem żelatyny dla klarowania i co ... no i w zasadzie nic. Nieco w desperacji dodałem bentonit i nawet 14. filtrowałem, ale dużo to nie dało. I już miałem schować balonik ale dałem żonie do weryfikacji czy mimo, że mętne (wstyd mi) można podawać. Zapadła decyzja że możne. No i chyba nie była zła - bo zebrane towarzystwo rozpływało się nad smakiem. I może bym im nie wierzył, ale wino dobrze im szło. Reszta z baniaczka idzie do mniejszej butelki i poczeka na samoczynne klarowanie. Co do smaku to lekko gorzkawe od pomarańczy dość owocowe - nadal czuć posmak drożdży w tle, ale jak na miesiąc od nastawienia naprawdę nie ma się czego wstydzić. Poważnie zastanawiam się nad nastawieniem 10l i zrobieniu go "tak jak należy"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...