niedziela, 17 marca 2013

Cydrowa niespodzianka

W miniony piątek spotkała mnie bardzo miła niespodzianka. Trochę przypadkiem trafiłem do sklepu Piotr i Paweł w Blue City. Od czasu gdy pożegnałem się z klubem Pure, mimo że Blue nie jest daleko, rzadko tam zaglądam. Pod koniec zakupów postanowiliśmy z żoną zajrzeć jeszcze na alkohole - i to był strzał w dziesiątkę. Moją uwagę przykuła półka, na której między węgierskimi tokajami stały na dole polskie wina owocowe. I nie mam na myśli słynnej Arizony czy Komandosa, ale porządnie wyglądające wina owocowe. Była Wiśnia, Aronia, Dzika Róża, Czarna Porzeczka - wszystko z Konwinu, ale co ważniejsze były cydry - angielskie (do których się raczej zniechęciłem) i belgijskie. Wybór belgijskich produkowanych przez firmę Stassen był całkiem spory: jabłkowy (była niestety tylko cena), gruszkowy, brzoskwiniowy, cytrusowy, z owoców leśnych no i excellanse (jabłkowy), który kupiłem. Excellanse wyjątkowo mocny - 7%, ładna butelka - szampanówka (tak jak i pozostałe) no i cena ... Do tej pory cydry w szampanówkach widziałem w Polsce w cenie 25-30 PLN - w Lidlu w promocji na tygodniu francuskim był za 20 - a tu niespodzianka. Piotr i Paweł są bezpośrednimi importerami i butelka kosztuje 13 PLN. 

Dziś miałem przyjemność skosztowania tego cydru. Muszę przyznać, że to jest to. Przypomniał mi się Paryż i wspaniałe cydry normandzkie. Delikatnie musujący, lekko słodki smak - nawet w pierwszym wrażeniu zbyt lemoniadowy - wyczuwalne jabłka w smaku i zapachu, brak posmaków stęchłej piwnicy. Naprawdę warto się wybrać i kupić choćby na spróbowanie butelkę Excellanse - zdecydowanie najlepszy cydr jaki udało mi się kupić w kraju.



2 komentarze:

  1. Yes it is a tasty cider :) Glad that you like it! I have to point out though that Merrydown Vintage cider has been available in Poland for over 3 years and is at least as good a cider - tasty, refreshing, and customers keep coming back for more!

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest super smaczne cydr! Wypróbuj w słońcu!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...