poniedziałek, 8 kwietnia 2013

Wino z żyta - wersja 1.

Zachęcony bardzo fajnym artykułem o winie żytnim - naprawdę polecam przeczytać http://www.winodomowedwazero.blogspot.com/2013/02/wino-zytnie-nowa-odsona.html też postanowiłem nastawić podobne wino. 
Co prawda nad żytnim myślałem już dość długo, ale zawsze problemem była dostępność żyta. W końcu po długich poszukiwaniach nabyłem 4kg na bazarku na Kole. Zamiast wody bananowej lub rodzynek dodałem dla ciała 0,5 kg suszonych daktyli - co mi się ostały po winie daktylowym. Zresztą myślę nad tym by nie przetestować także przepisów z artykułu i nie porównać tego co wyszło. Ale po kolei:

1,3 kg żyta przepłukałem i przebrałem - straszna robota
0,5 kg daktyli pokroiłem na połówki i zalałem na kilka godzin wodą.
Żyto odkaziłem 50g kwasku cytrynowego rozpuszczonego w 2l wody - dołożyłem namoczone daktyle oraz jakieś 30g suszonych kwiatów czarnego bzu.
dodałem 1kg cukru rozpuszczony w 5l wody
drożdże ENARTIS CS + pożywka ENARTIS SUPERVIT

Za tydzień dodam pozostały cukier - 0,5 kg oraz 2l wody. Liczę na ok 10l, oczywiście wytrawnego, lekkiego wina o mocy ok 11% 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...