poniedziałek, 28 października 2013

Dunkelwaizen

Zacieranie
Dostałem gęstwę, dostałem brakujący słód, miałem wolną niedzielę... szkoda nie skorzystać z okazji. Zgodnie z planem na zakończenie roku czyszczę magazyn, więc na pierwszy ogień idą pszeniczniaki - ciemny oraz klasyczny. Żeby ciemny był naprawdę ciemny to troszkę mu niestety koloru brakuje, ale ja nie jestem jakimś wielkim fanem posmaków z piw ciemnych, więc myślę, że w sumie dla mnie to wyjdzie na plus. 

Zasyp:

  • Strzegom Pszeniczny - 2,25 kg
  • Strzegom Pilzneński - 1,0 kg
  • Strzegom Monachijski II - 1,0 kg
  • Strzegom karmelowy 150 - 0,140 kg
  • Strzegom Czekoladowy jasny - 0,100 kg
  • Sybilla - 25g
  • Drożdże Wyeast 3068
Chmielenie
Zacieranie:
  • 42 - 15 min
  • 52 - 15 min
  • 62 - 30 min
  • 72 - 30 min
  • 79 - 10 min
Wysładzanie: młóto zalane 15l wody - wymieszane spuszczone

Chmielenie:
  • 60 min - 25g Sybilla
W sumie zadowolony jestem - mimo, że Dunkel powinien być nieco ciemniejszy. Filtracja poszła całkiem sprawnie - podobnie jak całe zacieranie. Gdyby nie to, że zapomniałem podczas chmielenia dokręcić oplot to powiedziałbym, że wszystko było perfekkt.

Wyszło pewnie ok 20-21l blg 12 do tego z chmielin ok 1l na rezerwę.

Przelanie do fermentatora


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...