niedziela, 27 kwietnia 2014

Kłosówka

Kłosówka to bardzo atrakcyjna polska wódka. Rozcieńczony spirytus zbożowy a w nim pływający kłos pszenicy, który nadaje lekko żółtej barwy, zapachu dojrzałego w słońcu zboża i delikatnego smaku. Można by rzec, że taka żubrówka tylko że na zbożu.
Zachęcony relacjami jednego z kolegów i ja spróbowałem. Oczywiście nikt nie bawił się w zbożowy destylat, w każdym razie wszedłem w posiadanie 3,5l gotowego produktu do kłosówki. Szerzej o tym możecie poczytać w tym temacie: Młótówka - eksperyment
Wódeczkę najpierw zaprawiłem miodem gniazdowy, po czterech dniach dokładnie przefiltrowałem i zalałem kłosy pszenicy. Prezentują się one bardzo ładnie co jest zobrazowane na załączonym obrazku. Za miesiąc pierwsze próby organoleptyczne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...