niedziela, 19 kwietnia 2015

la'COLVERT Cidre

Po dłuższej przerwie...
Cydr litewski znaleziony i kupiony w Tesco. ładna butelka - szampanówka. Fajna etykieta - trochę w stylu vintage - mi się takie podobają. 0,75 pojemności, 5,5% alkoholu. Cydr jasny, dobrze nagazowany nieźle pachnący. Niestety pierwszy łyk to spore rozczarowanie, znane z wielu polskich produktów czyli smak słodkiej lemoniady. Ciężko mi przeboleć fakt, że producenci psują taki fajny alkohol jakim jest cydr i robią go mocniejszego i słodszego. A cydr powinien właśnie być taki nieco cierpki i kwaśny, żeby  nie zgubić smaku jabłek i orzeźwienia. Jasne mogę być także cydry słodsze, ale jednak zrobienie gazowanej alkoholowej lemoniadki to nie jest dobry pomysł. Reszta cydru została wypita bez większego wstrętu, ale też bez żadnej ekscytacji - ot żeby wyrzucić butelkę.

Foto - agrelma.com

4 komentarze:

  1. Jak widzę cydr Lubelski to się podniecam :)) że na całe szczęście nie muszę go pić. W poszukiwaniu wyjątkowych cydrów wybrałem się kiedyś w stolicy do lokalu Kicia Kocia - za 35zł stałem się dumnym i durnym posiadaczem najkwaśniejszego cydru jaki piłem - tzn spróbowałem i wylałem bo dla mnie był zepsuty i jakoś hipsterskie pochwały mi nie przesłaniają własnej oceny. Właśnie do własnej subiektywnej oceny każdy ma prawo i chciałem właśnie z niego skorzystać - pozwolicie?. Cydr la'COLVERT Cidre jest jednym z kilku najlepszych jakie piłem - ów oranżadka to nic innego jak połączenie wysublimowanej subtelności z doskonałą równowagą w smaku. Coś jak dobre czeskie piwo kontra krajowy koncerniak - jako że wg. opini większości naszych zacnych piwoszy czeskie słabo trzepie w porównaniu do wykwinu i wykwitu krajowych procentów nic mnie już nie zdziwi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Najlepszy cydr, jaki dany mi było pić. Nie za kwaśny, nie pozostawia refluksu, idealnie wyważony, zdziwiony byłem, że coś tak dobrego pochodzi zza wschodniej granicy. Gorąco polecam

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałem możliwość picia cydru normandzkiego w Normandii
    wyprodukowanego tradycyjnie z kwaśnych małych jabłek
    było to cos niesamowitego 10 na 10
    lepsze od wszystkiego co piłem ( ok bardzo mał rzeczy piłem)
    Poszukiwałem tego smaku lubelski to jakieś 3/10
    ten to jest 7/10 wiec może byc jak dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  4. No nie jednak 6/10 ale i tak jest wporzo

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...