niedziela, 20 stycznia 2013

Wino z daktyli

To wino miało być wstawione jeszcze w zeszłym roku. Nie wyszło i dość długo się do niego zabierałem, ale w końcu udało się wystartować. Przepis - taki jakby własny - na 10 litrów:
          • 1,5 kg posiekanych daktyli
          • 1 kg cukru
          • 1 cytryna
          • wody do objętości 10 litrów
          • drożdże pożywki
Daktyle pokroiłem na trzy części i zalałem gorącą wodą (2,25l) - błąd. Miały postać by wchłonąć wodę a zrobiła się z nich niezła ciapa. Kolejnym krokiem miało być przelanie do balonu i uzupełnienie syropem cukrowym oraz zaszczepienie drożdżami, ale w takich okolicznościach przyrody plan został zmieniony.









Po odstaniu 18h w wodzie daktyle przelałem do wiaderka, dodałem jeszcze 1,75l wody i fermentuję  je w miazdze. W piątek przecedzę i dodam resztę. Zobaczymy co z tego wyjdzie. 

4 komentarze:

  1. "Daktyle pokroiłem na trzy części i zalałem gorącą wodą (2,25l) - błąd"
    czyli co byś zmienił ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie zalewałbym wrzątkiem tylko letnią wodą - i chyba można ciąć na pół.

    OdpowiedzUsuń
  3. Daktyle sie sieka gotuje i fermentuje ten kompocik razem z owocami...

    OdpowiedzUsuń
  4. W zeszłym roku zrobiłem takowe winko,dodałem co nieco od siebie i winko w smaku miazga(wszyscy byli zachwyceni smakiem),mi smakowało też dobrze ale troszeczke brakowało woltów wiec w tym roku robie to samo ale z dodatkiem ryżu(nastawik 15l z ryżem się już robi ,bedzie do uzupełnienia 50litrowego po pozbyciu się owocu,ryż opłuczę i dodam do dużego baniaka bo podobno za drugim razem wychodzi mocniejsze)
    Mój zeszłoroczny przepis 10 litrów:
    1,2kg suszonych daktyli
    2,5kg cukru(1,5 pierwsza partia i 1kg druga)
    drożdże winne + pożywka + kwasek cytrynowy
    1 laska wanilli
    1 gorzka czekolada(starta)

    W tym roku skład ten sam(proporcje większe) plus ryż z nastawu który już prawie gotowy, zobaczymy co wyjdzie.


    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...